Rola katalogowania w pozycjonowaniu

Ogromną rolę pozycjonowania w promocji każdej strony internetowej zna w praktyce każdy webmaster, administrator i właściciel takiej witryny. Jednak niewiele kto zdaje sobie sprawę z tego, że ażeby pozycja strony w wynikach odszukiwania nieustająco rosła, konieczne jest wykonanie szeregu niezbędnych czynności. Jedną z nich jest popularne katalogowanie, które polega na tym, że witryna dodawana jest do specjalnych baz i spisów serwisów internetowych, którym jest np polski katalog www.

Rolą katalogowania w pozycjonowaniu jest przede wszystkim znaczne zróżnicowanie linków przychodzących, które nie pochodzą już jedynie z jednego źródła, niemniej jednak z dziesiątek a dosłownie setek różnych katalogów. Przy tym opcją jest też dodanie linka do strony również w opisie wrzucanym na katalog stron, co pomaga w pozycjonowaniu na mniej oblegane frazy oraz jeszcze bardziej różnicuje anchory. Ze stuprocentową pewnością pozycjonowanie za radą takich metod kontroluje się nie tylko w przypadku „słabych” fraz, gdzie rywalizacja jest relatywnie mała. Nawet zupełnie inaczej, bo także przy bardziej obleganych słowach priorytetowych pozycjonowanie za poradą katalogowania doskonale spełnia swoją rolę, ułatwiając szybsze osiągnięcie wyników. A to w biznesie SEO jest niewyobrażalnie istotne, szczególnie gdy chodzi o zdobywanie klientów. Tutaj powstaje jednak zasadnicze pytanie – czy katalog stron może być wykorzystywany również do promocji witryn firmowych, oficjalnych serwisów firm, które powinny dbać o jakość nie tylko swoich wirtualnych wizytówek, ale również to, skąd wiodą do nich linki.