Naturalne linki w artykułach sponsorowanych

Dla pozycjonera próbujące wypromować daną stronę www na określone słowa kluczowe i sprawić, by wyświetlała się w wynikach wynajdowania pod konkretną frazę na wysokich pozycjach, najważniejsze jest zdobywanie cennych i wartościowych odnośników. Najbardziej również, żeby były to całkowicie naturalne linki albo doskonale takie udające, umieszczane na tematycznych witrynach z wysokim TR, zaindeksowane przez roboty Google , a dodatkowo mające dużą moc SEO, przenoszoną potem na docelową witrynę.

Jednym ze sposobności na ich zdobycie jest umieszczanie specjalnych artykułów na wybranych wortalach www, gdzie w informacji takich tekstów zamieszcza się link do witryny ukryty pod konkretnym anchorem. Nie są to z całą pewnością typowe artykuły sponsorowane, jakie odnaleźć można na wielu portalach internetowych, niemniej jednak w każdej sytuacji zwiększają one tematyczną moc ukrytego w nich linka. Dzięki temu pozycjoner z ogromnym skutkiem może unikać zjawiska ściganego przez Google, jakim są nienaturalne linki kierujące do danej strony. Nienaturalne w tym wypadku oznaczają odnośniki umieszczane na „podejrzanych” portalach, klasyfikowanych przez wyszukiwarkę jako niewiele wartościowe, nietematyczne, niskiej jakości a czasami nawet jako typowe strony spamowe. Największą moc reklamową – i jedną z większych, jeśli chodzi o kontekst SEO – mają jednak linki umieszczane w treściach wspomnianych wyżej artykułów sponsorowanych. Dzięki nim internauci trafiają na docelową stronę dwoma sposobami – klikając w ukryty link oraz czytając treść tekstu i zapamiętując nazwę firmy lub produktu.