Internetowe SEO sklepy

Nowa dekada XXI wieku dla branży SEO oznaczała masowy wysyp wszelkiego rodzaju internetowych sklepów, w których zarówno pozycjonerzy jak i zwykli klienci mogą wykupować różnorakie usługi. Z reguły zostały to oferty wspomagające pozycjonowanie i usługi SEO, w jaki sposób dostęp do swojej sieci precli, opublikowanie wpisu w swojej grupie katalogów, postawienie indywidualnego zaplecza. Współcześnie takie sklepy oferują coraz przeważnie usługi bardziej wykwintne, które nierzadko mogą zastąpić typowe pozycjonowanie stron. Zaletą takich sklepów jest ich uniwersalność oraz otwartość na każdego klienta. Skorzystać z nich mogą bowiem zarówno profesjonalni pozycjonerzy, który oferty z takich sklepów w wielu sytuacjach wykorzystują jako testy pod pozycjonowanie i usługi SEO, ale też i klienci, którzy przenigdy poprzednio z taką formą promocji witryny w Sieci nie mieli ogólnie rzecz ujmując do czynienia. Wykorzystanie ze sklepów przydaje się również np. do podlinkowania witryny na jakieś niszowe frazy – wtedy zamiast dodawać takie linki do własnych precli i katalogów, korzysta się właśnie ze sklepowych baz. Efekt jest podobny, a pozycjonerskie zaplecze i bazy preclowe pozostają cały czas w tajemnicy (a co najmniej są trudniejsze do wykrycia). Pojawienie się SEO sklepów w Polsce od razu wywołało entuzjazm pośród pozycjonerów, którzy do tej pory korzystali albo z zewnętrznych zasobów, albo opierali się wyłącznie na osobistych bazach i spisach precli, katalogów, czy zaplecz. Ponadto takie sklepy oferują nie tylko rzeczy pod pozycjonowanie i katalogowanie stron, ale także kilka innych sposobów – jak chociaż copywriting związany z tworzeniem szeroko rozumianych treści na witryny internetowe.